Een energiek partnership tussen Nova Organic Energy en Footstep

Terug naar het overzicht

Het verhaal van Nova Organic Energy

over Footstep VZW

Voor het etiketteren van hun 100% organisch energiedrankje, doen de founders van Nova Organic Energy een beroep op maatwerkbedrijf Footstep. De Brugse bedrijven zijn enthousiast over hun partnership.

Kevin Crombez en Rolf Bjorkvin, 2 sportievelingen die elkaar leerden kennen op sportevents, zijn ervan overtuigd dat sporten en gezonde voeding hand in hand gaan. Toch zagen ze sporters maar al te vaak kiezen voor energiedrankjes met hoge hoeveelheden suiker, cafeïne, taurine en andere chemische ingrediënten. Zo onstond het idee van een 100% organisch energiedrankje, gebaseerd op plantaardige ingrediënten die op een natuurlijke manier geest en lichaam stimuleren, zonder gezondheidszorgen. Ze richtten in 2018 Nova Organic Energy op.

Het drankje is al te koop in 10 Europese landen. Door die internationalisering moesten de ingrediëntenlijsten van de blikjes Nova Focus, Nova Defence en Nova Vitality aangepast worden aan de taal van het land van verkoop.

Logische keuze

Gezien het sociaal engagement van Nova, namen Kevin en Rolf contact op met maatwerkbedrijf Footstep uit Brugge. “Voor ons een logische keuze”, vertelt co-founder Kevin Crombez. “Het is altijd onze visie geweest om een gezond product op de markt te brengen en dat gaat verder dan enkel en alleen de ingrediënten. Sociaal engagement en lokale verankering zorgen voor een product met een lage CO2-uitstoot en een maatschappelijke meerwaarde. Van ons magazijn op de Pathoekeweg in Brugge tot bij Footstep is het nu een kleine 4 kilometer. Met de nieuwe bouwplannen van Footstep is dat vanaf 2023 zelfs maar 300 meter meer.”

Footstep is op zijn beurt trots om te kunnen meebouwen aan het verhaal van Nova Organic Energy. Commercieel verantwoordelijke Elke De Baets vertelt: “Vanaf in het begin al was er een goed overleg. Aandachtspunten werden duidelijk doorgegeven en door onze werkvoorbereiders opgevolgd. Op zich klinkt het labelen van blikjes simpel, maar er gaat toch een bepaalde vakkundigheid mee gepaard. De nieuwe tekst moet perfect over de oude komen, om de strakke en sportieve uitstraling van de verpakking te behouden. In eerste instantie hebben we daarom manueel geëtiketteerd. Toen de volumes groeiden en de loonkosten door de indexering stegen, zijn we met Nova rond de tafel gaan zitten. In overleg werden het type etiket en de manier van printen aangepast. Nu kunnen we halfautomatisch etiketteren. Daardoor kunnen we een hoger volume verwerken, met dezelfde nauwkeurigheid als vroeger en aan scherpe prijzen.”

Aanbevelen

“Het is fijn te weten dat ik in Footstep een echter partner heb, eentje die meedenkt en meegroeit met mijn firma”, klinkt het bij Kevin. “Ik kan zo’n samenwerking alleen maar aanbevelen. Heb je zelf een groeiende onderneming waar je extra handen nodig hebt om je product te verwerken, dan moet je zeker bij een maatwerkbedrijf zoals Footstep gaan kijken.”

Elke is op haar beurt trouwens écht fan van Nova. “Mijn favoriet is de Pomegranate, Blueberry & Ginger. De kruidige bessensmaken geven me echt een boost, en dat helpt om me door een drukke dag te loodsen!”

Sociaal engagement en lokale verankering zorgen voor een product met een lage CO2-uitstoot en een maatschappelijke meerwaarde.

Kevin Crombez, co-founder Nova Organic Energy